شمار قربانیان تصادفات شهری خراسان شمالی ۳۸ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت:  ۱۶ نفر در نیمه نخست امسال در تصادفات درون‌شهری استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پرسون؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی از کاهش ۲۹ درصدی تعداد تصادفات فوتی درون شهری استان نیز خبر داد و اظهار داشت: تصادفات فوتی درون شهری استان از ۲۱ فقره پارسال به ۱۵ فقره در سال جاری کاهش یافته است.

سرهنگ رحمان اسپیدکار افزود: در ۶ ماهه امسال هزار و ۲۲ مورد تصادف جرحی در معابر شهری استان به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به این‌که در این مدت هزار و ۲۹۱ نفر در اثر تصادفات مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده اند، افزود: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی با بیان این‌که از ابتدای امسال ۲۵۸ مورد تصادف خسارتی در شهرهای استان ثبت شده است، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: در مجموع امسال هزار و ۲۹۵ مورد تصادف در معابر شهری استان به وقوع پیوسته که خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ اسپیدکار اظهار داشت: در این مدت ۱۴۳ هزار و ۲۰ مورد اخطاریه صادر شده و سه هزار و ۴۲ دستگاه خودرو و چهار هزار و ۴۲۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و اعمال قانون شده است.

وی با بیان این‌که بیشترین اعمال قانون مربوط به نبستن کمربند است، گفت: این تخلف ۳۰ هزار و ۲۵۸ مورد به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۸۴۹ مورد اعمال قانون در خصوص استفاده نکردن راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی گزارش شده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای ۸ شهرستان، ۱۹ بخش، ۴۵ دهستان، ۲۴ شهر و ۸۳۶ آبادی دارای سکنه است.

206565